Drie Zwitserse merken introduceren de Extraordinary Jacket

In een viering van innovatie en Zwitserse identiteit hebben drie van Zwitserlands innovatieve merken hun krachten gebundeld om een jas te creëren die niet alleen buitengewoon is in zijn vermogen om de drager warm te houden, maar ook trots Zwitsers is. Nespresso, Mammut en HeiQ hebben samengewerkt aan het ontwerp van de Extraordinary Jacket, een uniek kledingstuk in de outdoorkledingindustrie.

De Extraordinary Jacket getuigt van Zwitsers design en innovatie. Mammuts superlichte Ajungilak® isolatie bevat nu HeiQ XReflex technologie aangedreven door Xefco, dat een deel van het aluminium uit gerecyclede Nespresso capsules bevat.

Als je in de bergen bent, daalt de temperatuur aanzienlijk. Mammut, HeiQ en Nespresso hebben samen dit hoogwaardige isolatiejack gemaakt dat superieure warmte vasthoudt en tegelijkertijd perfect ademend is, zodat je meer tijd boven de boomgrens kunt doorbrengen.

Wat de Extraordinary Jacket echt buitengewoon maakt, is zijn vermogen om 20% meer warmte vast te houden dan een conventionele isolatiejas van vergelijkbare dikte. De innovatieve HeiQ XReflex 3D gealuminiseerde scrim laag reflecteert de warmtestraling van het lichaam binnen de isolatielagen, zodat de drager niet meer energie hoeft te produceren om warm te blijven, wat resulteert in moeiteloos comfort, zelfs in zware en veeleisende omstandigheden.

De jas is nu verkrijgbaar op Mammut.nl en geselecteerde Mammut winkels in EMEA, Noord-Amerika, China en Japan. U kunt het ook vinden op Nespresso’s Zwitserse e-commercewebsite.

Hulpbronefficiënte innovatie: Kan dit idee nog Zwitserser zijn?

Irene Balascas, hoofd marketing en duurzaamheid van Nespresso Zwitserland, is enthousiast over de samenwerking. “We zijn er trots op dat we een bijdrage kunnen leveren aan dit innovatieve project en opnieuw een product op de markt kunnen brengen dat de grondstoffenefficiëntie van aluminium capsules benadrukt, zoals we al deden in eerdere samenwerkingen met even gerenommeerde merken.”

We vinden het geweldig om deel uit te maken van deze unieke samenwerking tussen drie partijen die volledig Zwitserse innovatie viert”, zegt Nic Brandenberger, CMO van Mammut. “Door aluminium van gebruikte Nespresso-capsules te gebruiken in bovenkleding van Mammut, met behulp van de HeiQ XReflex-technologie, bieden we onze klanten superieure temperatuurregulerende prestaties met minder gewicht/volume.”

Voor Carlo Centonze, CEO van HeiQ Group, “De Extraordinary Jacket staat symbool voor HeiQ’s belofte om “Swiss Tech Inside” te leveren. Plotseling wordt het aluminium van gerecyclede capsules grondstof voor HeiQ XReflex, om een nieuwe outdoorjas van Mammut van energie te voorzien, als bewijs dat dezelfde koffie je meer dan eens warm kan maken. We hopen dat jullie net zo genieten van het resultaat van dit project als wij.”

En het resultaat is wat er gebeurt als drie van Zwitserlands innovatieve merken zich verenigen met een gemeenschappelijk doel. Het resultaat is niets minder dan buitengewoon.

 

Over Mammut
Mammut is een Zwitsers outdoorbedrijf dat is opgericht in 1862 en dat liefhebbers van bergsporten wereldwijd producten van hoge kwaliteit en unieke merkervaringen biedt. Al meer dan 160 jaar staat ’s werelds toonaangevende premiummerk voor veiligheid en baanbrekende innovatie. Mammut producten combineren functionaliteit en prestaties met eigentijds design. Met zijn combinatie van hardwaren, schoeisel en kleding is Mammut een van de toonaangevende head-to-toe leveranciers op de outdoormarkt. Mammut Sports Group AG is actief in ongeveer 40 landen en heeft ongeveer 100 werknemers. 800 mensen. Meer informatie op www.mammut.com

Over Nestlé Nespresso S.A.
Nestlé Nespresso S.A. is de pionier en referentie voor geportioneerde koffie van hoge kwaliteit. Het bedrijf werkt samen met meer dan 150.000 boeren in 18 landen via zijn AAA Sustainable QualityTM Program om duurzaamheidspraktijken te verankeren op boerderijen en hun omliggende landschappen. Het programma, dat in 2003 werd gelanceerd in samenwerking met de NGO Rainforest Alliance, helpt de opbrengst en de kwaliteit van de oogsten te verbeteren, waardoor een duurzame aanvoer van koffie van hoge kwaliteit wordt gegarandeerd terwijl het levensonderhoud van de boeren en hun gemeenschappen wordt verbeterd.
In 2022 behaalde Nespresso de B Corp™-certificering en sloot zich aan bij een internationale beweging van meer dan 7.300 doelgerichte bedrijven die voldoen aan de hoge normen van B Corp op het gebied van sociale en milieuverantwoordelijkheid en transparantie.
Sinds 1991 heeft Nespresso een robuust recyclingsysteem geïmplementeerd. In Zwitserland kunnen gebruikte aluminium Nespresso-capsules worden ingeleverd bij meer dan 3.700 gemeentelijke inzamelpunten, Nespresso Boutiques en Nespresso Business Partners. Nespresso biedt ook een gratis “Recycling at Home”-service in samenwerking met de Zwitserse Post – waarmee klanten hun gebruikte Nespresso-capsules in een speciaal ontworpen recyclingzakje kunnen doen en in de brievenbus kunnen deponeren, zodat ze bij hun volgende ronde gratis door de postkoerier kunnen worden opgehaald. In Zwitserland wordt meer dan de helft (72% – B2C) van de Nespresso-capsules gerecycled.
Nespresso heeft zijn hoofdkantoor in Vevey, Zwitserland, is actief in 83 markten en heeft meer dan 14.000 werknemers. In 2022 beheerde het een wereldwijd retailnetwerk van 791 boetieks. Ga voor meer informatie naar de bedrijfswebsite van Nespresso: www.nestle-nespresso.com